inloggen of een nieuwe account maken
Je kunt je op verschillende manieren aanmelden om je bestelling te plaatsen. Als je al klant bent, kun je meteen inloggen: voer je e-mailadres of gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord in. Als je nog geen klant bent maar je wel graag als klant wilt registreren, klik je op ‘Nieuw account aanmaken?’. Wil je als gast bestellen? Ook dat kan, door gewoon door te gaan met het invullen van je gegevens.
je adresgegevens
Vul je adresgegevens in. Wil je je bestelling op een ander adres laten bezorgen dan het factuuradres? Vink dan bij ‘Verzenden naar een ander adres?’ aan en vul hieronder het verzendadres in.
Naar besteloverzicht
In het besteloverzicht kun je alles nog één keer bekijken voordat de bestelling definitief geplaatst wordt. Je ziet hier op welke naam de factuur staat, het bezorgadres en de betaalmethode. Is alles zoals je het wilt hebben en kloppen alle gegevens? Dan kun je doorgaan naar ‘Bestelling afrekenen’. Toch nog iets veranderen? Geen probleem, met de knop ‘vorige’ ga je terug naar een eerdere stap om daar je bestelling aan te passen.
Gelukt?
Al deze stappen succesvol doorlopen? Gefeliciteerd, je hebt je bestelling geplaatst! Mocht je je bestelling willen volgen, dan helpen we je daar graag bij. Is het bestellen niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Heb je een bestelling geplaatst maar wil je deze om wat voor reden dan ook aanpassen of annuleren? Hieronder leggen we uit wat je het beste kunt doen.
Diepvriesproducten Nederland:
Bezorging met Diepvrieskoerier
Blauw (Randstad): Donderdag en Vrijdag
Licht Groen (Deel van Noord-Holland, Flevoland en West-Gelderland): Donderdag
Donker Groen (West-Brabant, Midden en Oost-Brabant: Vrijdag
Roze: (Zeeland en Goeree met eigen bezorgroutes)West-Brabant: Vrijdag
Paars (kop Noord-Holland, Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland): Donderdag
Lila (Limburg): Vrijdag
Je krijgt van onze koerier een E-mail wanneer de bestelling bezorgd wordt. Zorg ervoor dat je deze bestelling ook in ontvangst kan nemen.Of zorg er voor dat het bij de buren afgegeven kan worden, of zet een koelbox bij de deur neer.
Zowel de vrieskoerier, als wij als verzender kunnen niet aansprakelijk worden gesteld als je niet thuis bent, of geen machtiging hebt afgegeven dat je pakket ergens neergezet mag worden. Het is erg belangrijk dat het afleveradres altijd goed bereikbaar is voor de vrieskoerier. Zodra het pakket op het afleveradres is geleverd zijn wij en de vrieskoerier niet meer aansprakelijk.
In het geval dat je een klacht hebt bij levering van de goederen, neem dan contact op met onze klantenservice via info@doodlefood.nl. Het is fijn als je dan gelijk foto’s meestuurt van de producten.
Wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor fouten in de opgave van je adres en de plaats van levering. Dit stelt je echter niet noodzakelijkerwijs vrij van betaling.
Let op: Droogvoer wordt zowel als in Nederland als in België elke dag verstuurd, maar diepvriesproducten bezorgen we alleen in Nederland.
Normaal gesproken wordt uw pakket dezelfde dag verstuurd.
Er zijn een paar mogelijkheden.
- In je account. Dit is alleen mogelijk als je een account hebt aangemaakt / gebruikt tijdens het bestellen.
- Klik op ‘Mijn Account’ (bovenaan onze website) om toegang te krijgen tot je account.
- De factuur wordt ook per e-mail verstuurd. Je krijgt hem over het algemeen dezelfde dag nog.
- Lukt het niet om op bovenstaande manieren je factuur terug te vinden? Neem contact op met onze klantenservice.
Let op: - De factuur wordt tegenwoordig niet meer in de doos gedaan. In de meeste gevallen is hij dus alleen digitaal beschikbaar. Het kan verstandig zijn hem uit te printen voor je eigen administratie.
- Als je kijkt in je account, zie je daar enkel de bestellingen staan die je onder deze account hebt gedaan. Heb je dus meerdere accounts bij ons, controleer deze dan allemaal wanneer je op zoek bent naar je factuur.
Iets misgegaan bij het betalen? Je leest hier wat je het beste kunt doen.
MIJN BETALING IS MISLUKT, HOE BETAAL IK ALSNOG?
Is er tijdens het plaatsen van je bestelling iets misgegaan waardoor je betaling niet is gelukt? Viel bijvoorbeeld je internetverbinding weg tijdens het betaalproces of heb je per ongeluk je browservenster gesloten? Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail ‘online betaling foutgelopen’ van ons met daarin een nieuwe link om alsnog te betalen. Lukt het nog steeds niet? Neem contact op met onze klantenservice.
Regelmatig heeft DoodleFood.nl kortingsacties. Je kunt dan een specifieke kortingscode invullen tijdens het bestelproces. Vervolgens trekken we een bepaald percentage van het totaalbedrag af. Als de code alleen geldig is voor specifieke producten of categorieën, dan gaat de korting alleen van die producten af.
Het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te gebruiken in één bestelling.
Een kortingscode kun je maar één keer gebruiken. Dus stuur je het product terug in verband met een omruiling, dan kun je de kortingscode niet meer toepassen op het nieuwe product.
HOE MOET IK MIJN CODE INWISSELEN?
- Heel simpel. Ga naar je winkelmand en je komt terecht in de eerste stap van het bestelproces.
2. Meteen in dit eerste scherm voer je de code in: klik op kortingscode invoeren.
3. Klik op activeer code.
4. Als het goed is, wordt het kortingsbedrag nu vermeld boven het ‘Subtotaal inclusief BTW’.
5. Je kunt verder gaan met bestellen!
Bestellingen
EEN BESTELLING WIJZIGEN OF ANNULEREN DIE NOG NIET VERZONDEN IS
Wil je je bestelling aanpassen of annuleren voordat deze naar je onderweg is? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice
via telefoonnummer 06-18056140. Op deze manier kunnen we je verzoek zo snel mogelijk in behandeling nemen.
EEN BESTELLING WIJZIGEN OF ANNULEREN DIE AL VERZONDEN IS
Is de bestelling die je wilt aanpassen of annuleren al naar je verzonden? Weiger het pakket dan op het moment dat het wordt aangeboden door de bezorger. De bestelling wordt dan naar ons teruggestuurd. We nemen (na ontvangst van de bestelling) contact met je op om te zorgen voor een passende oplossing. Het wijzigen of annuleren van een bestelling is gratis.
Zodra je een bestelling geplaatst hebt bij DoodleFood.nl houden we je goed op de hoogte. Hieronder vind je uitleg over de belangrijkste ‘status’ e-mails.
E-MAIL BEVESTIGING VAN JE BESTELLING
Eerst krijg je altijd een e-mail-bevestiging van je bestelling. Daarin staat dat je bestelling in behandeling is. Heb je deze niet ontvangen? Het kan zijn dat onze e-mail onterecht als spam wordt gezien door je e-mailprogramma. Controleer dus altijd je map ‘Ongewenste e-mail’ of ‘Spam’.
TRACKING CODE
We sturen je een e-mail met tracking-code op het moment dat je pakket verzonden is. Met deze code kun je de zending volgen.
Heb je je bestelling nog niet ontvangen? Lees hieronder of een van de volgende punten je verder helpt.
AFLEVERADRES
Toen je je bestelling plaatste, heb je het bezorgadres ingevuld. Klopte dit wel?
- Controleer dit door de order-bevestiging van DoodleFood.nl op te zoeken in je e-mail.
- Heb je besteld als geregistreerde klant? Dan kun je ook inloggen (bovenaan de website) en naar het bestel-overzicht gaan.
BEZORGTIJDVAK
Je kunt de status van je bestelling volgen met de tracking-code die je van ons hebt ontvangen.
NIET THUIS
Was je niet thuis op het moment van bezorging? Als het goed is heeft de postbode een bericht achtergelaten met daarop meer informatie.
Ben je niet geholpen met bovenstaande tips? Neem dan contact op met onze klantenservice om de status van je bestelling te bekijken.
Hoe volg ik mijn DoodleFood.nl pakket? Waar vind ik het tracking-nummer? Hoeveel afleverpogingen doet de bezorger? Je vindt hier antwoord op al je aflever-vragen.
BESTELLING VOLGEN
Wanneer we je bestelling verzenden, sturen we je een tracking-nummer via e-mail. Met dit tracking-nummer kun je je pakket volgen.
- Als je deze code ‘s avonds of ‘s nachts krijgt, kun je hem pas de volgende ochtend gebruiken.
- Geen tracking-nummer gekregen? Kijk in je ‘Ongewenste mail’ of ‘Spam’.
- Als een speciale koerier je bestelling komt bezorgen, krijg je geen tracking-nummer.
AFLEVEREN BIJ DE BUREN?
We begrijpen dat een deel van onze klanten het erg handig vindt om het pakketje bij de buren op te halen. Wordt je pakketje door DHL bezorgd? Deze vervoerder biedt je pakket, als je niet thuis bent om het in ontvangst te nemen, aan bij je buren.
Bestellingen vanaf €29,00 : gratis
Bestellingen van minder dan €29,00: €5,95
Bijna elke bestelling bij DoodleFood.nl kun je volgen met een tracking-nummer. Bij de meeste vervoerders heet dit de Track & Trace-code. Wanneer en hoe krijg je deze code?
VOLG JE BESTELLING
Wanneer we je bestelling verzenden, sturen we je een tracking-nummer via e-mail. Met dit tracking-nummer kun je je pakket volgen.
- Als je deze code ‘s avonds of ‘s nachts krijgt, kun je hem pas de volgende ochtend gebruiken.
- Geen tracking-nummer gekregen? Kijk in je ‘Ongewenste mail’ of ‘Spam’.
- Alleen als een speciale koerier je bestelling komt bezorgen, krijg je geen tracking-nummer.
INFORMATIE PER VERVOERDER
Wil je meer weten over:
- afleveren bij de buren
- meerdere afleverpogingen
- en andere gedetailleerde informatie per vervoerder, zoals DHL, Transmission en speciale koeriers?
Neem dan contact op met onze klantenservice.
Je hebt een bestelling gedaan, maar je komt erachter dat je het verkeerde afleveradres hebt opgegeven. Wat nu?
AFLEVERADRES VAN BESTELLING VERANDEREN
Je kunt het afleveradres alleen binnen een kwartier na het plaatsen en betalen van je bestelling laten aanpassen. Neem in dat geval telefonisch contact op met onze klantenservice.
ADRESSEN IN JE ACCOUNT VERANDEREN OF TOEVOEGEN
Let op: in je account is het niet mogelijk om het aflever- of factuuradres van een bestelling te veranderen. Zie ‘Afleveradres van een bestelling veranderen’ hierboven. Wil je je standaard-adres(sen) veranderen, volg dan de stappen hieronder.
- Klik op ‘inloggen’ (bovenaan onze website) om toegang te krijgen tot je account.
- Ga naar Verzendinformatie.
- Hier kun je je factuuradres aanpassen en alternatieve afleveradressen toevoegen of wijzigen.
Heb je een bestelling geannuleerd of gewijzigd? Het bedrag dat we aan je verschuldigd zijn, krijg je zo snel mogelijk terug van ons. Hieronder vind je meer informatie.
BIJ ANNULEREN OF WIJZIGEN
Als je een bestelling bij ons hebt gewijzigd of geannuleerd voordat je de bestelling in ontvangst hebt genomen, dan storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug op de bankrekening waarmee de bestelling betaald is. Extra kosten, voor bijvoorbeeld een bijzondere betaal- of verzendservice, worden niet terugbetaald. Heb je naar aanleiding van een annulering of wijziging nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
BIJ RETOUREN
In ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na je ‘herroeping’ van het product betalen wij het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending terug.
Op welke rekening wordt het bedrag teruggestort?
Bij het aanmelden van je retourzending kun je kiezen:
- Het bedrag terug laten storten op dezelfde manier zoals je betaald hebt.
- Of het bedrag terug laten storten op een specifieke bankrekening. Je moet dan een IBAN-rekeningnummer invullen.
Retour
Op het moment dat een artikel niet aan uw verwachting voldoet kunt u dit zonder problemen binnen 14 dagen aan ons retourneren. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor eigen rekening. Retourneren van artikelen kan alleen onder de volgende voorwaarden, voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is:
- Artikelen zijn ongeopend.
- Artikelen zijn voorzien van aangehechte labels en stickers.
- Artikelen zitten in de originele verpakking.
Het artikel kan goed ingepakt, liefst in de verzenddoos van DoodleFood.nl verzonden worden naar ons magazijn.
RETOURADRES:
DoodleFood.nl
Blokjesplaat 8
4465 BC Goes
Voor het snel kunnen afhandelen van de retourzending zouden wij graag de volgende informatie in de doos aantreffen:
- Factuur of bestelbevestiging met bestelnummer.
- Het aantal geretourneerde producten.
- Reden van retour
Wanneer u een foutief of beschadigd artikel heeft ontvangen dient u eerst contact op te nemen met onze helpdesk alvorens u over gaat tot retourneren. Vermeld hierbij uw bestelnummer, voeg een foto toe van het desbetreffende artikel en verwoord het probleem.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper, dit houdt in dat DoodleFood.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om de trace-code of het zogenaamde 3S-nummer en bewaar deze goed!
Voor het crediteren van artikelen streven wij ernaar om binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag terug te boeken.
Let op! Vers Vlees wordt niet retour genomen.
Als een bestelling bij je wordt aangeboden die ernstig beschadigd is en je kunt al zien dat één of meerdere producten defect zijn, dan kun je de bestelling weigeren. Neem vervolgens zo snel mogelijk contact op met onze
klantenservice onder telefoonnummer 06-18056140 of rechtstreeks via info@doodlefood.nl.
PS: vers vlees wordt niet retour genomen.
Heb je het pakket niet geweigerd, dan kun je de zending naar ons terugsturen.
Met uitzondering van vers vlees.
Klachten & suggesties
Suggesties doorgeven kan op onderstaande manieren.
Klantenservice
Liever één op één communiceren? Neem contact op met onze klantenservice en laat ons weten wat je opmerking, vraag, idee of verbeterpunt is. Uiteraard krijg je een reactie.
Een vervelende ervaring kunnen we niet ongedaan maken. Wel kunnen we de situatie hopelijk een positieve wending geven. Bovendien leren we graag van onze fouten!
1. Klantenservice-pagina’s
We vragen je om eerst onze Klantenservice-pagina’s te raadplegen. Misschien vind je hier een logische verklaring voor de onverwachte gang van zaken.
2. Klantenservice
Je hebt onze Klantenservice-pagina’s bekeken, maar je bent nog steeds niet tevreden. Neem in dat geval contact op met onze Klantenservice. We zullen binnen zeven dagen een inhoudelijke reactie geven op je klacht. Hopelijk vinden we samen een oplossing én kunnen we deze situatie in de toekomst voorkomen.
3. Geschillencommissie
Als je er niet uitkomt met onze Klantenservice-pagina’s of de Klantenservice, dan kun je je wenden tot de geschillencommissie.
Ook is het mogelijk om je klacht voor te leggen aan de Onlinegeschillenbeslechting van het Europees ODR Platform.